Labels

Un produs Blogger.
1 2 3 4 5

miercuri, 1 septembrie 2010

Despre limba română

E o postare cam lungă, nu obişnuiesc să vorbesc atât de mult fiindcă încerc să nu plictisesc pe blog, dar având în verede că nu am mai scris de mult poate chiar o să-mi citiţi postarea pâna la final.

Mai demult scriam aici că limba română e curvă... dar multă lume nu m-a înţeles. De atunci şi până acum am întâlnit tot felul de propoziţii tâmpite care mă fac să mă gândesc de ce limba asta a noastră e atât de prost gândită.

Lucrul ce mă enervează la culme este că majoritatea cuvintelor au două înţelesuri. Uite câteva exemple de momente de căcat din lb română :
- mereu când spun « eu şi prietena mea » lumea înţelege că acea persoană e iubita mea nici de cum o amică.
- se spune că un muncitor câştigă pe lună în jur de 1000 de lei, dar eu sunt curios : oare pe Pământ nu ar câştiga mai mult ?
- când spui « acum două luni » persoana ce te ascultă trebuie să se gândească dacă e vorba de acum două luni de zile sau acum două luni referindu-te la luni ca fiind una din zilele săptămânii. Asta fără să ne gândim că deşi « acum două luni » se referă la un moment din trecut în propoziţie apare acest « acum » ce în mod normal e cel mai prezent lucru posibil.
- când vrem să mergem în Coasta de Azur şi vrem să o alintăm pentru că e un loc minunat de pe planeta noastră, cum spunem ? « Costiţa de Azur » ?

Expresiile tâmpite sunt folosite foarte des, doar că mulţi nu ne dăm seama:
- te scarpini pe fund, nu în fund... nu trebuie să îţi imaginezi mult ce înseamnă de fapt să te scarpini în fund şi realizezi cât de dureros e.

Există destule cuvinte cărora nu le mai poţi înţelege sensul, cum ar fi dialogul:
- Cât mai e de mers, puţin sau mult ?
- Păi mai e puţin cam mult.
Sau
- Ĭntre « am nimic » şi « nu am nimic » nu văd nici o diferenţă.

Aş putea scrie o carte cu infinitele situaţii când limba română pare a fi perversă:
- de ce e bine să stai la ore ? pt că ştii când se termină.
- La istorie învăţăm că Decebal şi Traian au dat naştere unei noi ţări... deci Romănia s-a născut din părinţi gay...
- Noi o luăm pe acolo , ia-o tu , dă-mi-o mie, hai s-o facem, mă mănâncă

Dacă faci o cacofonie lumea te cataloghează ca fiind incult, ok ! 99,99 % din români l-au pronunţat măcar o data pe Ion Luca Caragiale sau au vorbit despre biserica catolică, aşa că au apărut cacofoniile acceptate, sloboz... preferăm să spunem că avem o limbă plină de excepţii decât să recunoaştem că e o limbă prost creată şi vorbită.

O chestie involuntară cred că este apariţia acelor pitzi care vorbesc numai cu “honey” , “cool” şi alte anglicisme, mereu i-am catalogat pe aceste persoane ca fiind NIMICURI , dar pe deoparte e o chestie involuntară, din subconştient, care vine din dispreţul faţă de propria limbă, lucru ce o pătează şi mai tare.

Am scris aici doar câteva din câte pot fi scrise, cred că sunt mii de probleme cu limba română şi nu aş putea să le spun pe toate, eventual să mă apuc să scriu o carte despre asta, în fine. Prefer să spuneţi despre mine că sunt foarte antipatriot şi că de fapt caut nod în papură, iar limba română e chiar frumoasă, dar am impresia că sunt mulţi de părere cu mine.

1 comentarii:

adeeeeeeee spunea...

l-am citit tot si nu m-am plictisit :))

si...ai dreptate...;)!!!!!!

 

Blogger news